EZ LESZ A KEDVENC APP-OD!

Töltsd le a FRESSNAPF
INGYENES alkalmazását!

Tegyen termékeket a bevásárlólistára, nyomtassa ki és hozza el az áruházba, hogy biztosan ne maradjon ki semmi. A bevásárlólistára tett termékeket a weboldalon nem lehet megvásárolni.

Állatorvos válaszol

Vissza a kérdésekhez

Tisztelt Állatorvos!

Szeretném a segítségét kérni.

12 hetes szuka magyar vizslánknak másfél hete adattuk be a 2. kombinált oltását. Ez egy hétfői nap volt, délelőtt lett beadva az oltás, délutánra allergiás reakció lépett fel, elkezdett feldagadni a pofája egyik oldala. Aznap délután ,amikor észleltük azonnal vissza is mentünk az állatorvoshoz, aki beadta az oltást.
Kálium sc-t és szteroidot (40 mg solumedrol)kapott. A kálciumot két helyre kapta a jobb hátsó lábába egyiket a combjába kívülről a másikat a a combja belső felére a fenekéhez. A pofáján lévő duzzanat másnapra teljesen eltűnt. Viszont rá 3 napra, azaz csütörtökön délután megjelent a lábán egy diónyi duzzanat. Az elején még nem,de utána fájlalta a lábát, nem tudott a jobb lábára állni. Izom és a bőre között jelent meg egy körülbelül 3 cm átmérőjű kemény duzzanat, ami első este levertséget is okozott.
Másnak bevittük az állatorvoshoz, ahol gyulladáscsökkentőt kapott injekcióba (Melovem 5mg/ml inj. 1 ml(0,2ml)) és kaptunk 3 db Meloxidyl szuszpenziót, amit szájon át kellett minden nap 1-et lenyeletnünk a kutyussal.
Kedden azaz (rá 5 napra) visszamentünk az orvoshoz, aki azt mondta, hogy nem tudja mi az , egyelőre várjunk vele, ha nem szívódik fel,akkor műtéti úton eltávolítható lesz.
A duzzanatok (mert kettő van) pont ott jelentek meg, ahova a kálciuminjekciót kapta.
Mik lehetnek ezek a duzzanatok? A combja alsó részén ( a fenekénél lévő) lévő duzzanat kisebb és hosszúkás, kb 1,5cm.
A szteroid injekció semlegesítette a 2. kombinált oltását újra meg kell kapnia?
Volt olyan variáció, hogy lehet, hogy hematóma ezért Lioton gélt masszíroztunk a bőrébe, ahol a duzzanat van. Ezt 1 napja alkalmazzuk, egyelőre nem látunk változást. Lehet szó esetleg kálcium allergiáról?

Válaszait és segítségét előre köszönöm.

Üdvözlettel,
Molnár Eszter

2016.08.25

Állatorvos

Kedves Eszter!

Az elmondása alapján én is valamilyen helyi reakcióra gondolok,amit a kálcium váltott ki. Nem gondolom, hogy meg kellene műteni ezért a kutyát, szerintem elég lenne csupán mindkét duzzanatból vékony-tű aspirációt venni és laborba megnézetni, hogy mi is az valójában. A solu medrol nagyon rövid hatású szteroid, nem hiszem, hogy semlegesítette volna az oltást, ennek ellenére, ha 4 kombinált oltása lesz, abból se adódhat semmi probléma.

Üdv

Vissza a kérdésekhez

Ez a weboldal cookie-kat használ. Részletes tájékoztatástért kérjük, kattintson az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat-ra. A weboldalon történő további böngészéssel Ön hozzájárul a cookie-k használatához.

Megértettem