EZ LESZ A KEDVENC APP-OD!

Töltsd le a FRESSNAPF
INGYENES alkalmazását!

Tegyen termékeket a bevásárlólistára, nyomtassa ki és hozza el az áruházba, hogy biztosan ne maradjon ki semmi. A bevásárlólistára tett termékeket a weboldalon nem lehet megvásárolni.

Állatorvos válaszol

Vissza a kérdésekhez

Tisztelt Doktor úr/hölgy!
Macskám pajzsmirigy beteg. Propycilt kap, mely a magas T4 szintjét kordában is tartja, azonban amióta gyógyszerezem, azóta a füle folyamatosan barnás válladékot termel. Mindennap ki kell takarítanom a fülét, hogy ne halmozódjon fel neki a váladék. (Otodine folyadékkal tisztítom.) De ez csak ideiglenes “megoldás”. Kezelték már a fülét kétféle kenőcsszerű cseppel is, addig jó volt, amíg el nem fogyott a szer. Utána újra vissza esik. Tehát biztos, hogy a Propycillel függ össze. Illetve a májképe is elég rossz, amióta szegénykém gyógyszeres kezelés alatt áll. (Erre Glutamax Forte tablettát adok neki.) Macskáknak való Béres cseppet is adok neki mindennap, de nem segített a fülpanaszán.
Ön szerint ez normális? Hogy a gyógyszer miatt ennyi más baja lett, amit kezelni kell? (A szomszéd macska is pajzsmirigy beteg, neki Methotyrint adnak és ott sem fülpanasz sem májpanasz nem jelentkezik. Azonban a Methotyrint nem ajánlotta az macskám orvosa, szerinte ez a fajta hormon gyógyszer még inkább megviselné a máját.)
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel.

2017.12.01

Állatorvos

Sajnos mindkét gyógyszer okozhat májproblémákat és egyéb mellékhatásai is vannak. Ha egy gyógyszernek túl sok mellékhatása van, akkor mindenképpen érdemes még egyszer átbeszélni az állatorvosukkal, hogy a gyógyszer biztonságosan alkalmazható-e a továbbiakban és hogy a cica állapota jobb-e, mint a gyógyszer nélkül. A leírása alapján én úgy látom, hogy nagyon lelkiismeretesen kezelik az állatot, hiszen a gyógyszer hatásait vérvizsgálattal is ellenőrzik. Sajnos nincsen arra garancia, hogy a másik gyógyszer nem okozna-e hasonló mellékhatásokat. Ha egy cica érzékenyebb, akkor sajnos előfordul, hogy olyan gyógyszer, amit esetleg más állat  problémák nélkül szed, nála gondot okoz…Sokszor nehéz megtalálni az optimális megoldást. Én a távolból nem szólnék bele egy ilyen komplex probléma gyógykezelésébe. Amit tehet, hogy elviszi a cicát egy endokrinológiai szakrendelése az összes eddigi eredményével együtt, hogy más véleményt is meghallgasson. Én Dr. Máthé Ákost ajánlanám.

Vissza a kérdésekhez

Ez a weboldal cookie-kat használ. Részletes tájékoztatástért kérjük, kattintson az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat-ra. A weboldalon történő további böngészéssel Ön hozzájárul a cookie-k használatához.

Megértettem