EZ LESZ A KEDVENC APP-OD!

Töltsd le a FRESSNAPF
INGYENES alkalmazását!

Tegyen termékeket a bevásárlólistára, nyomtassa ki és hozza el az áruházba, hogy biztosan ne maradjon ki semmi. A bevásárlólistára tett termékeket a weboldalon nem lehet megvásárolni.

Állatorvos válaszol

Vissza a kérdésekhez

Tisztelt Doktor Úr! Nekem egy shar-pei szuka kutyusom van, aki júliusba lesz 2 éves. Már kétszer jelentkezett nála magas láz és a boka ízületének duzzanata. Először 2010 augusztusában, majd decemberben. Az állatorvosunk shar-pei lázra gyanakszik, ezért az amiloidózis elkerülése érdekében Colhicum-Dispert tabletta 2×1-i szedését javasolta. Ha szedi a gyógyszert, akkor is kialakulhat-e az amiloidózis, ill mekkora eséllyel? Milyen vizsgálatokat érdemes elvégezni? Önnek volt már ilyen betege, ha igen, mik a tapasztalatai? Kérem írja meg véleményét! Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

2011.03.19

Állatorvos
Nekem nem volt még olyan páciensem, aki ebben a betegségben szenvedett, de hallottam erről a kórképről. Sajnos nem létezik specifikus teszt a betegség kimutatására, az amiloidosist pedig csak biopsziával lehet diagnosztizálni. A betegség diagnosztizálása ezért általában csak kizárásos alapon történik. A jelenlegi tudásunk szerint csak tüneti kezelés létezik ennél a betegségnél. A Colhicum-Dispert tabletta adagolásával a lázas periódusok nem szűnnek meg minden esetben, de a gyógyszer lassítja az amiloid képződését. Az amiloidok kialakulásában nagy szerepe van a magas láznak, ezért fontos a lázas időszakok lerövidítése. Fontos a rendszeres vizeletvizsgálat és vérvizsgálat. Érdemes már most vesediétás táppal etetni az állatot. Előfordul, hogy az amiloid a májban rakódik le, így azt károsítja, ebben az esetben a máj működését kell támogatni.
Vissza a kérdésekhez

Ez a weboldal cookie-kat használ. Részletes tájékoztatástért kérjük, kattintson az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat-ra. A weboldalon történő további böngészéssel Ön hozzájárul a cookie-k használatához.

Megértettem