Tegyen termékeket a bevásárlólistára, nyomtassa ki és hozza el az áruházba, hogy biztosan ne maradjon ki semmi. A bevásárlólistára tett termékeket a weboldalon nem lehet megvásárolni.

Állatorvos válaszol

Vissza a kérdésekhez

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tavaly áprilisban altatták el a 17 éves palotakutyámat,daganatos betegsége miatt az utolsó 1 évben szinte mindennap Pestre jártunk vele kezelésre,szteroidokat kapott,jó orvosok vették körül de sajnos a kis öreg szervezete már nem bírta és úgy döntöttünk ha kell akkor szépen és humánusan elengedjük őt,hogy ne szenvedjen.Csakhogy egyik pillanatról a másikra,hirtelen vérezni kezdett és sírva kakilt,fájdalmai voltak,ezért mivel vidékiek vagyunk,nem mertük bevállalni a másfél órás autóutat és elvittük ide a helyi állatovoshoz altatásra,mert nem akartuk,hogy szenvedjen.Nagyon rossz döntés volt de sajnos nem gondoltuk,hogy ez az orvos egyetlen injekciót ad neki a szíve tájékába…abban a pillanatban pár másodpercig nagyon keservesen felsírt…azután csendben elaludt a karjaimban.Az orvos azt magyarázta,hogy “A szuri fáj de hamar kikapcsolja az agyat és utána leáll a szíve…de mivel idős…10-15 perc!”Így is történt,csendben elaludt.Csakhogy én azóta sem értem,miért nem bódította el először,mert altattak még 13 évvel ezelőtt egy boxeremet és Őt előtte elaltatták.Az lenne a kérdésem Tisztelt Doktor Úr,hogy nagyon fájt a kiskutyámnak ez az injekció?Engem ez lelkileg annyira megviselt,hiszen olyan volt,17 évig,mint a gyerekem.Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm.Anna

2013.02.11

Állatorvos
Sok kutya az altató injekció miatt is sír, hiszen az is fájdalmas dolog. Sajnos az altatást sok esetben nem sikerül teljesen stresszmentesen megvalósítani, bármennyire is törekszünk erre....Nem írhatom azt, hogy nem lett volna "jobb" az utolsó injekció előtt elaltatni, de ezt már nem tudja megváltoztatni. Vannak orvosok akik egy injekciót adnak. Ha csendesen elaludt a kezében, akkor biztosan nem szenvedett sokat, nem lehettek hosszan tartó fájdalmai. A szív sok esetben dobog még percekkel a halál után is, de ez nem jelenti azt, hogy a kutya a tudatánál van. Tudom, hogy egy ilyen eset után nagyon nehéz a 17 többségében szép évre gondolni, de próbálja meg. A búcsú sajnos nem úgy történt, mint Ön azt elképzelte ("szerette volna"), de a leírása alapján a kutyája biztosan nem szenvedett sokkal többet, mintha előbb elaltatták volna. Valószínűleg a másik injekcióra is felsírt volna.
Vissza a kérdésekhez

Ez a weboldal cookie-kat használ. Részletes tájékoztatástért kérjük, kattintson az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat-ra. A weboldalon történő további böngészéssel Ön hozzájárul a cookie-k használatához.

Megértettem