Tegyen termékeket a bevásárlólistára, nyomtassa ki és hozza el az áruházba, hogy biztosan ne maradjon ki semmi. A bevásárlólistára tett termékeket a weboldalon nem lehet megvásárolni.

Állatorvos válaszol

Vissza a kérdésekhez

Tisztelt Doktornő!
7 hónapos hím vadászgörényem tegnap lett ivartalanítva. Minden rendben volt, 0-24 órában felügyelem, de ma elkezdett menni a hasa. Néha kevésbé híg a széklete, néha viszont mint a víz. Kapott itthonra antibiotikumot/fájdalomcsillapítót, ezt napi egyszer kell adni neki. Antibiotikum mellett mivel kezelhetném a hasmenését? Esetleg lehet, hogy az okozza a hasmenését? Ha igen, akkor Normaflore-t kaphat-e, és ez esetben mennyit és mikor? (Állatorvos és állatpatika a hétvégén itt nincs. Ügyelet legközelebb 50 km-re van, ami szerintem eléggé megterhelné most.)

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Veres Klaudia

2015.07.11

Állatorvos

Sajnos lehet, hogy az antibiotikum okozza a hasmenést, de ezt persze nehéz így eldönteni. Adhat az állatnak Normaflore-t, 1/4-1/2 ampullányit naponta, ha most csak ehhez a készítményhez tud hozzáférni. A probiotikumot a táplálékhoz keverve adja, mindegy, hogy melyik napszakban. Vannak olyan probiotikumok, amelyeknek a leírásában szerepel, hogy görények számára is megfelelő (pl.: Florentero), de ezek gondolom most az ismert okok miatt nem elérhetőek az ön számára… Ha az állat jókedvű és eszik, iszik, akkor várhat hétfőig az állatorvos felkeresésével, de ha bágyadt, nem iszik és nem eszik és emellett vízszerű hasmenése van, akkor fennáll a kiszáradás veszélye, akkor nem várhat hétfőig a dolog. Esetleg itatgassa az állatot fecskendőből, ha elfogadja.

Vissza a kérdésekhez

Ez a weboldal cookie-kat használ. Részletes tájékoztatástért kérjük, kattintson az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat-ra. A weboldalon történő további böngészéssel Ön hozzájárul a cookie-k használatához.

Megértettem